11. 2. 2010

Z francouzského internátu 19. stol

Musela jsem se účastnit a spolupracovat při potrestání spolužačky. Denisa, o třídu níž než já. Měla hrozný strach před naší učitelkou, madame Matron, a jejími disciplinárními instrumenty. Ta byla nemilosrdná. A když se nějaká žákyně provinila proti domácímu řádu, slyšela večer: "Janino, Madeleine (nebo kdokoliv byl na řadě), pojď se mnou, musím si s tebou promluvit pár slov." A to znamenalo schůzku s rákoskou nebo bičem. A přitom vždy musela asistovat některá ze starších spolužaček. Zahanbující rituál. Byly tam lískové pruty, březové metly a solidní rákoska, která nám naháněla zvláštní strach. Když jsem to viděla, naskočila mi husí kůže. Během roku se s tím téměř každá z nás seznámila.Ten večer, co jsem asistovala, jsem musela Denisu připravit. Musela jsem ji ohnout přes židli s vysokým opěradlem, vyhrnout jí krátkou sukni a stáhnout kalhotky a punčochy, zadnice musela být vždy zcela holá. Rovněž i stehna. Denisa ani nebyla schopná ze strachu se pohnout. Musela jsem se pak postavit u židle a držet ji pevně za ramena, aby sebou nemohla moc škubat. Madam Matron pak vyřkla ortel: "Půl tuctu rákoskou na zadek a pak tři prutem přes stehna." Já byla celá vzrušená. Madame pak švihla rákoskou několikrát ve vzduchu, Denisa sebou již při tomto zvuku sebou škubla, jakoby dostala ránu. Madame si libovala: "Ta je dobrá, ta pěkně přilehne." Denisa měla sevřené obě půlky, ale to moc nepomáhalo. A pak zasvištěla rákoska doopravdy a na jejím zadečku se objevil červený pruh. Tiché zasténání a současně mrskání nohama ve vzduchu. Dalo mi práci ji udržet v patřičné poloze. Madame dělala po každé ráně malou pauzu, aby si vinice měla možnost promyslet si své hříchy. A také pořádně vychutnat tu bolest! Já sama jsem při každé ráně pociťovala vzrušení, jako bych tu bolest zakusila sama. A měla jsem touhu Denisu obejmout a utěšovat. Po šesté ráně rákoskou vyndala madame metlu z březových větviček a švihla Denisu přes stehna. Ó, jak se chvěly a škubaly! Po třetí ráně byla celá oblast pod zadečkem rudá. "Tak, můžeš jí ty šaty zase spustit," poručila mně madam. Musela jsem Denisu, která sotva stála na chvějících se nohou, podpírat. Pak musela ještě hříšnice políbit madame ruce a teprve pak byla poslána do svého pokoje....

Žádné komentáře:

Okomentovat